مشاهده ویدیو های آموزشی با دور تند به یادگیری لطمه نمی زند

مشاهده ویدیو های آموزشی با دور تند به یادگیری لطمه نمی زند

گوپا: نتیجه یک بررسی تازه در دانشگاه یو سی ال ای نشان میدهد افرادی که با دور تند به فایل های صوتی یا ویدئویی آموزشی نگاه می کنند، مشکلی برای درک و یادگیری محتوای این فایل ها نخواهند داشت.



به گزارش گوپا به نقل از نیواطلس، برخی افراد عادت دارند که فایل های مختلف چندرسانه ای را با سرعت بالا و نه در حالت عادی گوش کرده یا ببینند و تصور عمومی بر آنست که چنین اقدامی تأثیر منفی بر یادگیری دانش آموزان و دانشجویان دارد و آنها باید فایل های ضبط شده را با سرعت عادی و نه با دور تند مورد استفاده قرار دهند.
اما پژوهش جدید در دانشگاه یو سی ال ای ثابت کرده اگر فایل های صوتی آموزشی با سرعتی تا ۲.۵ برابر سرعت عادی پخش شوند، کماکان امکان یادگیری محتوای پخش شده بوسیله آنها وجود داشته و مشکلی برای درک فایل های مذکور ایجاد نمی گردد.
در طول یک دهه گذشته منابع دیجیتالی آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان امکان داده تا برخی از روش های جدید مطالعه و خصوصاً سخنرانی های ضبط شده را امتحان کنند. در بیشتر موارد، دانش آموزان سرعت پخش ویدیوها را دستکاری می کنند تا اطلاعات بیشتری را در دوره های مطالعه کوتاه تر جمع آوری کنند. اما آیا افزایش سرعت پخش محتوا به درک مطلب کمک می نماید یا مانع آن می شود؟
برخی مدعی بودند که افزایش سرعت پخش ویدیو های سخنرانی می تواند به نتایج یادگیری مفیدی منجر شود، در صورتیکه برخی دیگر اصرار داشته اند که این کار می تواند مانع درک مطلب شود. در مطالعه جدید ثابت شده اگر سرعت پخش از ۲.۵ برابر فراتر نرود کماکان امکان درک مطالب وجود دارد.
بر اساس این بررسی، افرادی که یک هفته پس از مشاهده ویدیو های آموزشی، برای بار دوم درست پیش از امتحان ویدیو های مذکور را باردیگر با سرعت دو برابر تماشا کردند نسبت به کسانی که هفته پیش از امتحان تنها یک دفعه با سرعت معمولی ویدیو های مذکور را مشاهده نمودند کمی بهتر عمل کردند.


منبع:

1400/10/25
14:27:34
5.0 / 5
388
تگهای خبر: دانشگاه , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
گوپا