براساس نام پیشنهادی یك دانش آموز

مریخ نورد ناسا نامگذاری شد

به گزارش گوپا ناسا، نام پیشنهادی یك دانش آموز را برای مریخ نورد خود كه تابحال ˮمارس ۲۰۲۰ˮ نام داشت، برگزید.

به گزارش گوپا به نقل از ایسنا و به نیوساینتیست، سرانجام برای مریخ نورد ناسا معروف به "مارس ۲۰۲۰"(Mars ۲۰۲۰)، نامی انتخاب گردید. این مریخ نورد، "استقامت"(Perseverance) نام گرفت. "استقامت"، نامی است كه یك دانش آموز مقطع متوسطه اهل ویرجینای غربی برای این مریخ نورد برگزیده و موفق شده بیشتر از ۲۸ هزار نام پیشنهادی را در یك رقابت عمومی شكست دهد.
"توماس زوربوچن"(Thomas Zurbuchen)، اخترشناس ناسا در مراسم اعلام نام برنده اظهار داشت: استقامت، نامی پرقدرت است و پیشرفت به رغم وجود موانع را نشان داده است. این نام می تواند فداكاری بشر را برای اكتشافات فضایی بدون در نظر گرفتن دشواری های آن نشان دهد.
پرتاب مریخ نورد "استقامت"، برای ژوئیه سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده و برپایه برنامه ریزی ها باید در فوریه سال ۲۰۲۱ به مریخ برسد. این مریخ نورد، مجموعه ای از تجهیزات علمی مانند رادار زمین نفوذ، طیف سنج جهت بررسی تركیبات خاك و چندین دوربین برای ثبت تصاویر پانوراما و كلوزآپ از سطح مریخ را با خود حمل می كند.
استقامت، یك بالگرد كوچك و ابزاری برای تولید اكسیژن از دی اكسید كربن هم به همراه خواهد داشت. همه این تجهیزات به این علت طراحی شده اند كه اكتشافات آینده هم توسط ربات و هم توسط انسان، ساده تر و كارآمدتر صورت بگیرد.
این مأموریت، دو هدف دارد. اولین هدف، بررسی های علمی برای درك محیط مریخ در گذشته و حال و همینطور قابل سكونت بودن آن است. دلیل دوم هم جمع آوری نمونه هایی از خاك مریخ برای آوردن به زمین است.
مأموریت دیگری كه برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی می شود، مقرر است لوله های آزمایشی جمع آوری شده توسط مریخ نورد "استقامت" را به زمین بازگرداند تا مورد بررسی جامع تر قرار بگیرند.

1398/12/16