دستاوردهای فناوران ایرانی در نمایشگاه چین عرضه می شود

دستاوردهای فناوران ایرانی در نمایشگاه چین عرضه می شود

۶ دانش بنیان ایرانی با حضور در بیست و دومین دوره نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین، آخرین دستاوردهای فناورانه خویش را به نمایش گذاشتند.


به گزارش گوپا به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک همکاری ۴ جانبه برای حضور دانش بنیان های ایرانی در بیست ودومین دوره نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین (CHTF) رقم خورد تا فضایی برای عرضه آخرین دستاوردهای فناورانه این شرکت ها در این نمایشگاه برقرار شود. مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رایزنی فناوری سفارت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برای حضور دانش بنیان ها در این نمایشگاه با هم همکاری کردند. بیست ودومین دوره نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین (CHTF) بعنوان بزرگ ترین و معتبرترین نمایشگاه علمی و فناوری در حوزه های نسل جدید فناوری اطلاعات که هر ساله در شنژن واقع در جنوب این کشور برگزار می شود، سال جاری هم به صورت حضوری و آنلاین (کشورهای خارجی) ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه ۹۹، اجرا شد. پاویون جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۵ به صورت مستمر در این نمایشگاه برپا است. سال جاری هم برای ششمین سال، ۶ شرکت دانش بنیان ایرانی فعال در حوزه های «الکترونیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «هوش مصنوعی» و «اینترنت اشیا» آخرین دستاوردهای خویش را در این پاویون ملی در معرض دید مخاطبان جهانی قرار دادند. حضور دانش بنیان ها در این نمایشگاه، کمک کرد تا از «فرصت های بالقوه داخلی و بین المللی کشور چین برای توسعه بازار محصولات شرکتهای فناور ایرانی»، «ظرفیت های بالفعل این نمایشگاه به منظور جذب سرمایه گذاری برای تجاری سازی محصولات در چین»، «پیدا کردن شرکای توانمند چینی» و در نهایت «توسعه صادرات محصولات ایرانی» استفاده گردد. باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و محدودیت مسافرت به چین، اطلاعات محصولات و توانمندی های شرکتهای دانش بنیان غرفه دار در پاویون ایران به صورت فیزیکی در پاویون ایران و در پلت فرم آنلاین نمایشگاه هم به معرض نمایش گذاشته شد. حضور رایزن فناوری کشورمان در غرفه ایران، بعنوان حلقه اتصال مخاطب چینی و شرکتهای ایرانی در نمایشگاه همچون اقدامات موثر در شرایط خاص سال جاری بود. ۱۴ جلسه تجاری آنلاین بین شرکتهای غرفه دار ایرانی و شرکتهای چینی هم اجرا شد. همینطور برای اولین بار، ۴ شرکت از غرفه داران بعد از ارزیابی اولیه طرف چینی موفق به کسب فرصت ارائه و حضور در برنامه جذب سرمایه گذار (Roadshow) که هر سال توسط اتاق سرمایه گذاری شنزن در این نمایشگاه برگزار می‎شود، شدند. طبق آخرین گزارشها، ۲ شرکت موفق به ترغیب سرمایه گذاران برای جذب سرمایه از ۲ مجموعه چینی با ظرفیتی قریب به ۱۸ میلیون دلار شده اند که پیگیری ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.


منبع:

1399/08/28
21:05:33
5.0 / 5
1227
تگهای خبر: اینترنت , بازار , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
گوپا