سرمایه گذاری اینتل در ساخت محیط های بزرگ واقعیت مجازی

سرمایه گذاری اینتل در ساخت محیط های بزرگ واقعیت مجازی

گوپا: شركت اینتل سرمایه گذاری توسعه محیط های مقیاس بزرگ واقعیت مجازی را بر عهده گرفته است.



به گزارش گوپا به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، اگر شما یك هدست "واقعیت مجازی"(VR) خریده اید و خویش را در یك صحنه واقعیت مجازی مناسب غوطه ور كرده اید، ممكن است شاهد هیجاناتی بوده باشید اما راضی كننده نیستند.

امروز، اینتل یك نسخه آزمایشی را منتشر نمود كه یك راه حل نرم افزاری را برای این مشكل با همكاری گروه "گلیمپس"(Glimpse) عرضه نمود.

قسمت آزمایشی پروژه "زمین بازی اینتل"(Intel Arena)، همانطور كه از نامش پیداست، بیننده را در وسط یك استادیوم بزرگ بسكتبال با 2500 تماشاگر قرار می دهد كه بیشتر آنها به صورت جداگانه عمل می كنند.

این یك معیار ثابت برای نشان دادن كارآمدی ساخت چنین جمعیتی در یك تجربه VR است، اما این همكاری برای عرضه عمومی این نرم افزار و پروسه های پردازش برای كمك به سازندگان صحنه های واقعیت مجازی در مقیاس وسیع است.
واقعیت مجازی یا "Virtual Reality" كه به اختصار با حروف VR نمایش داده می شود، عبارتند از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی. سال هاست كه محققین به دنبال راهی برای ادغام كردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و همه این تلاش ها برای آسان كردن زندگی انسان ها و تولید جذابیت در بین مشغله های فراوان كاری در اجتماع های امروزی است كه همه درگیر آن هستند. تولید چنین فضایی كه انسان ها را گاهی از خستگی ها و مشغله های فكری دور می كند، به شدت احساس می گردد.
گزینش عبارت "واقعیت مجازی" در برابر "virtual reality" این تصور نادرست را برای فارسی زبانان به وجود آورده است كه اصولا كلمه "virtual" به مفهوم "مجازی" است، در حالیكه اینطور نیست. واژه "virtual" در زبان های اروپایی به مفهوم «مجازی» نیست؛ در واقع مفهوم آن واقعی، ذاتی، عملی یا تقریبی است. پس در مقولاتی جز آنچه به دنیای كامپیوتر و اینترنت و برخی دیگر از مبحث های تخصصی مربوط است، باید این نكته را به خاطر سپرد.
واقعیت مجازی یك تكنولوژی و فناوری نوین است كه به كاربر امكان می دهد تا با یك محیط شبیه سازی كامپیوتری در تعامل باشد. بیشتر محیط های واقعیت مجازی تجهیزاتی برای تعامل تصویری انسان با كامپیوتر هستند، اما گروه محدودی هم دارای حسگرهایی صوتی یا لمسی برای تعامل با كاربر هستند.
نوع دیگری از واقعیت مجازی وجود دارد كه توسط تصاویر پانورامای 360 درجه تولید می گردد و در واقع واقعیتی از آنچه هستیم را برای دیگران به نمایش می گذارد.
با فناوری واقعیت مجازی می توان این امكان را فراهم نمود تا افراد بتوانند از امكانات و مكان شما به خوبی دیدن كنند. واقعیت مجازی كه از آن بعنوان محیط چندرسانه ای همه جانبه هم یاد می شود، یك محیط شبیه سازی كامپیوتری می باشد كه می تواند حضور فیزیكی را در یك محل و در یك دنیای واقعی یا یك دنیای مجازی شبیه سازی كند.
اغلب محیط های واقعیت مجازی در درجه اول، تجربه های دیداری هستند كه یا با استفاده از یك صفحه كامپیوتر یا با استفاده از دستگاه برجسته بینی قابل رویت باشند. بعضی از شبیه سازها دارای اطلاعات حسی دیگری مانند تولید صدا هم هستند. در موارد پیشرفته تر، دستگاه های فناوری لمسی اطلاعات لمسی ای دارند كه بعنوان نیروهای بازخورد در صنایع پزشكی و بازی سازی و نظامی شناخته می شوند.
محیط های شبیه سازی شده می توانند مانند محیط های زندگی واقعی یا به صورت كاملا متفاوت باشند، نظیر آنچه در محیط های بازی دیده می گردد. امروزه به وجود آوردن یك تجربه واقعی با واقعیت مجازی به علت وجود محدودیت هایی نظیر پردازش توان، رزولوشن صفحه نمایش و پهنای باند مشكل است. در هر صورت طرفداران تكنولوژی امیدوارند كه مشكلات مربوط به ارتباطات و پردازش در آینده نزدیك برطرف شود و بتوان راه حل مقرون به صرفه ای برای این تكنولوژی عرضه داد.
هدست های واقعیت مجازی دارای نرم افزارهای زیادی برای موبایل هستند كه شما می توانید آنها را به صورت مجانی دریافت و برخی كه نسخه غیر مجانی می باشند را خریداری كنید.




1396/12/17
20:48:57
5.0 / 5
193
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
گوپا