همكاری بزرگترین شبكه اجتماعی و بزرگترین عینك سازی جهان

عینك ری-بن روی چشم فیس بوك !

عینك ری-بن روی چشم فیس بوك !

به گزارش گوپا بنابر گزارش ها فیس بوك همچنان در كوشش برای تولید عینك واقعیت افزوده است اما این دفعه از یك شركت عینك سازی معروف ایتالیایی كمك گرفته است.


به گزارش گوپا به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بنابر گزارش پایگاه خبری سی. ان. بی. سی شركت فیس بوك برای طراحی یك عینك واقیت افزوده منحصر به فرد با شركت عینك سازی ایتالیایی "لوكساتیكا"(Luxottica) همكاری كرده است. شركت لوكساتیكا مالك پرفروش ترین برندهای عینك در جهان مانند "ری-بن"، "اوكلی" و "پرسول" است.


منابع نزدیك به این شركت گفتند كه كد نام این دستگاه "اوریون"(Orion) است و نه تنها بعنوان یك هدست واقعیت افزوده طراحی می شود، بلكه می توان از آن بعنوان جایگزینی برای تلفن های هوشمند شخصی هم بهره برد.
گزارش ها نشان داده است فیس بوك می خواهد دستگاهی توسعه دهد كه كاربران بتوانند توسط آن تماس برقرار كنند، رسانه های اجتماعی خویش را چك كنند و اطلاعاتی را در وب مشاهده كنند. این محصول به شكلی همانند محصول "گوگل گلس"(Google Glass) كه شركت گوگل آنرا توسعه داد، است.


عینك گوگل در واقع یك كامپیوتر پوشیدنی بشمار می رود. گوگل با یك طراحی ساده و معمولی تلاش بر آن داشته رغبت مضاعفی برای كاربران در استفاده از این تكنولوژی نوظهور ایجاد نماید. عینكی با وزن كمتر از یك عینك آفتابی كه به مدت یك روز باتری آن شارژ نگه می دارد. این عینك بدون شیشه است. در واقع یكی از چشم های كاربر كاملاً آزاد بوده و تصویر توسط یك منشور بر روی چشم دیگر تابش می شود. یك دوربین ۵ مگاپیكسلی در جلوی عینك وظیفهٔ عكس برداری و فیلم برداری با كیفیت ۷۲۰پی، از آنچه را كه كاربر می بیند به عهده دارد. این دوربین به همراه صفحه نمایش، صفحه كنترل لمسی، باتری و سایر اجزا در یك سمت عینك قرار داشته و بقیه اجزای عینك را قاب آن تشكیل می دهد.
عینك در حال ساخت "اوریون" هم همانند گوگل گلس یا شاید پیشرفته تر خواهد بود. گزارش ها نشان داده است امكان دارد اوریون مجهز به یك دستیار صوتی باشد كه بتواند دستورات صوتی كاربران را انجام دهد.
اوایل سال جاری پایگاه خبری "بیزینس اینسایدر" گزارش داد كه این غول رسانه های اجتماعی صدها نفر از كارمندان بخش "آزمایشگاه مجازی فیسبوك"(Facebook's Reality Labs)خود را به بخش جدیدی معروف به "سخت افزار واقعیت افزوده"(augmented reality hardware) منتقل كرده است.
بنا بر گزارش ها، این تیم توسط "مایكل ابراش"(Michael Abrash) مدیر بخش واقعیت افزوده/ واقعیت مجازی و "اندرو بازبوسورث"(Andrew 'Boz' Bosworth) معاون بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیس بوك رهبری می شود.
همان گونه كه گفته شده فیس بوك با شركت عینك سازی معروف ایتالیایی همكاری كرده است ازاین رو انتظار می رود كه عینك های اوریون از هدست های واقعیت افزوده شركت های دیگر مانند هدست "هولولنز"(Hololens) مایكروسافت یا هدست "مجیك لیپ"(Magic Leap) استارتاپ امریكایی "مجیك لیپ"، مدرن تر و سبك تر باشد.
از رونمایی آخرین نسل هولولنز، تقریباً چهار سال می گذرد. نسل جدید هولولنز در مقایسه با نسل اول آن، كوچك تر است. "هولولنز ۲"(HoloLens ۲) به جای داشتن دسته های مدل پیشین، مانند سایر هدست های جدید، ساختاری كش مانند دارد تا كاربر بتواند آنرا به راحتی روی سر نگه دارد.



هدست هولولنز مایكروسافت
به نظر می آید به كار بردن نسخه جدید هولولنز، بسیار ساده تر از مدلهای قبلی باشد. تصاویر، نشان می دهند كه دوربین و سنسور هولولنز جدید، مانند نسخه قدیمی آن است اما در شناسایی حركات و واكنش های دست كاربر، قابلیت های بسیار بهتر و پیچیده تری دارد. قیمت هدست های مذكور ۳ هزار و ۵۰۰ دلار است. "هولولنز ۲" برای كارگران كارخانه، طراحان صنعتی و افراد نظامی طراحی شده است.
فیس بوك مدت طولانی است كه علاقه به ایجاد عینك های واقعیت افزوده دارد و حتی "مارك زاكربرگ" موسس این شركت در كنفرانس"توسعه دهندگان اف ۸"(F۸ developer) در سال ۲۰۱۷ هم در اینباره گفته بود.
بنابر گزارش ها اگر این عینك ها با موفقیت طراحی و توسعه داده شوند احیانا بین سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ برای فروش عرضه خواهند شد.



1398/06/27
14:43:29
5.0 / 5
62
تگهای خبر: آزمایش , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
گوپا