معاون آموزشی وزارت علوم اعلام كرد

اجرای سند تحول آموزشی در بازه زمانی دوساله

اجرای سند تحول آموزشی در بازه زمانی دوساله

به گزارش گوپا، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به چالش های موردتوجه در بخش های مختلف آموزشی، فناوری، فرهنگی و حکمرانی، اشاره کرد: سند تحول آموزشی در ادامه ریل گذاری های گذشته، اصلاح ساختارها و تعریف فرایندهای نوین قراردارد؛ بر همین اساس، در یک بازه زمانی کوتاه مدت 2ساله به انجام می رسد.


به گزارش گوپا به نقل از ایسنا، دکتر قاسم عموعابدینی در نشست شورای آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلان اینکه ۴ چالش اساسی در سند تحول دولت سیزدهم، در بخش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) مربوط به تحول آموزش عالی است، اظهار نمود: با تشکیل کمیته های تخصصی، کار تدوین برنامه های تحولی دانشگاه ها برمبنای حل چالش ها شروع شده است.
معاون آموزشی وزارت عتف تاکید کرد: انطباق برنامه های بلندمدت دانشگاه با سند تحول در صورتیکه عملیاتی و سنجش پذیر باشد، مهم و قابل توجه است.
وی با اشاره به ارائه طرح تحول ۱۰ دانشگاه و امضای توافق نامه ۴ دانشگاه در همین راستا، اشاره کرد: انتظار داریم ۵۰ درصد دانشگاه ها طرح تحول آموزشی خودرا با الزامات و نیازهای ضروری در یکی دو ماه آتی ارائه نمایند.
دبیر کمیته راهبردی طرح تحول وزارت عتف اضافه کرد: ستاد طرح تحول دولت برای تحقق دانشگاه های تمدن ساز در گام دوم انقلاب اسلامی باید به تحقق نیازها و الزامات تحولی دانشگاه ها اهتمام نشان دهد.
دکتر عمو عابدینی با اعلان اینکه یکی از دغدغه های دانشگاه ها تربیت فارغ التحصیلانی است که بتوانند نیاز جامعه و صنعت را حل کند، اضافه کرد: در سند تحول آموزشی وزارت علوم، برای مسائل مختلفی همچون مسئله حکمرانی آموزش عالی، ارتباط جامعه و صنعت، ارتقای دیپلماسی علمی و فناوری و جایگاه دانشگاه در تعاملات بین المللی راهبردهای منطبق با اسناد بالادستی نظام تعریف و تبیین شده است.
معاون وزیر علوم اشاره کرد: قرار نیست در این سند، یک نسخه واحد برای تمام دانشگاه پیچیده شود. نیازهای دانشگاه های جامع، صنعتی، ماموریت گرا، بزرگ و کوچک در طرح تحول مدنظر قرار می ­گیرد.

طرح تحول در دانشگاه صنعتی اصفهان به خوبی پیش رفته است
در ابتدای این جلسه دکتر میبدی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه، این دانشگاه در ادوار گذشته تا امروز، در عرصه های مختلف نقش مهم اقتدار بخشی به کشور را برعهده داشته است، اشاره کرد: خیلی از شخصیت های برجسته کشور در داخل و خارج از کشور فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان هستند.
دکتر میبدی اضافه کرد: کیفیت آموزشی این دانشگاه، برند و هویت جدایی ناپذیر آنست که نتیجه آن فارغ التحصیلانی با کیفیت و متخصص برای جامعه است.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلان اینکه این مرکز آموزشی با وجود کاستی های موجود در بودجه خود توانسته طرح تحول خودرا به خوبی پیش ببرد، اظهار داشت: امضاء قراردادهای بزرگ پژوهشی با صنعت، بهبود وضعیت آبیاری اراضی جنگلی دانشگاه بوسیله ارتقا سیستم تسویه پساب دانشگاه از ۵ لیتر در ثانیه به ۱۳ لیتر در ثانیه، بازسازی و آماده سازی فضاهای خوابگاهی و احیا ظرفیت ۵۰۰ نفری به خوابگاه های دانشجویی، بازگردانی و تعمیرات ۲۰ دستگاه آزمایشگاهی با بودجه ای بیش از ۴ میلیارد تومان به چرخه کارهای پژوهشی دانشگاه، پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه عمرانی دانشکده مهندسی مکانیک و ساختمان نوآوری دانشگاه قسمتی از کارهای مؤثر این دانشگاه در ۹ ماه گذشته است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر زینب مالکی، سرپرست دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه با بیان نقد و نظر خود پیرامون سیاست های وزارت علوم در زمینه جذب دانشجویان استعداد درخشان به دانشگاه های پایتخت، لزوم توجه به مسئله تمرکززدایی در پذیرش دانشجو و توجه به نظرات مدیران دانشگاه های شهرستان ها، نکات مهمی ارائه کرد که در آخر معاون وزیر در همین جلسه ایشان را به عضویت در کمیته استعداد درخشان طرح تحول راهبردی فراخواند.




منبع:

1401/05/27
13:07:18
5.0 / 5
302
تگهای خبر: آزمایش , تحقیق , دانشگاه , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

گوپا