رییس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد

کاهش متقاضیان صندلی های ارشد و دکتری دانشگاه ها

کاهش متقاضیان صندلی های ارشد و دکتری دانشگاه ها

به گزارش گوپا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تقاضا برای قرار گرفتن روی صندلی های ارشد و دکتری اطلاع داد و اظهار داشت: وقتی تعداد داوطلبان آزمون سراسری ما کاسته می شود، به تبع آن در مقاطع بالاتر هم روند کاهشی داوطلب را شاهد خواهیم بود.


دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به کاهش تعداد داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: در سال های اخیر تعداد داوطلبان دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه ها هر سال سیر نزولی دارد و این مساله طبیعی است چونکه وقتی داوطلبان آزمون سراسری ما کم شود در مقاطع بالاتر نیز سیر نزولی را خواهیم داشت.
ایشان سپس اشاره کرد: ما در یکی از دوره های آزمون سراسری(کنکور) با کاهش داوطلب مواجه شدیم که این نقطه کاهشی هم اکنون به دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری رسیده است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: ما امسال در دو دوره کارشناسی ارشد و دکتری هم کاهش داوطلب داشتیم و هم این که به تبع کاهش جمعیت، به احتمال خیلی زیاد کاهش قبولی نیز خواهیم داشت.
پورعباس یاد آور شد: امسال حدود ۴۷۰ هزار داوطلب در دوره کارشناسی ارشد داریم که این آمار در سال قبل تعداد ۵۲۰ هزار نفر بود. همین طور دکتری در سال قبل ۱۹۰ هزار داوطلب داشت که این آمار امسال به حدود ۱۷۰ هزار رسیده است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد: کسانی که واجد شرایط نباشند جذب دانشگاه ها نخواهند شد و به این جهت ما بطور طبیعی با صندلی خالی در دانشگاه ها مواجه هستیم؛ البته ما اصرار نداریم همه صندلی های دانشگاه ها پُر شوند بلکه هدف ما این است که افرادی با صلاحیت علمی لازم به دوره تحصیلات تکمیلی وارد شوند.



1401/12/21
10:39:27
5.0 / 5
329
تگهای خبر: دانشگاه , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
گوپا