گرافین می تواند منبع پالس های پرسرعت نور باشد

گرافین می تواند منبع پالس های پرسرعت نور باشد

گوپا: پژوهشگران كره جنوبی و آمریكا در پژوهش جدید خود، گرافین را منبعی برای انتشار پالس های پرسرعت نور معرفی كردند.



به گزارش گوپا به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، یكی از نیازهای اصلی فناوری های ارتباطات نوری آینده، یك منبع نور نانومقیاس است كه قابلیت انتشار پالس های نور مافوق سریع را داشته باشد.

گرافین، ماده دو بعدی شگفت انگیزی كه از یك صفحه كربنی به ضخامت یك اتم تولید شده، قدرت های بسیاری دارد.

پژوهشگران با عرضه دستگاه های مبتنی بر گرافین كه پالس های نوری با پهنای باند تا 10 گیگاهرتز و طول پالس كمتر از 100 پیكوثانیه (یا 10 میلیارد پالس بر ثانیه) منتشر می كنند، نشان داده اند ممكن است گرافین، گزینه ایده آلی برای چنین منبع نوری باشد.

این پژوهشگران همچون ˮیانگ دوك كیمˮ (Young Duck Kim)از ˮدانشگاه كیونگ هی (Kyung Hee University) در كره جنوبی، پروفسور ˮجیمز هونˮ از ˮدانشگاه كلمبیاˮ(Columbia University) در آمریكا و نویسندگان همكارشان، در شماره جدید مجله ˮNano Lettersˮ، مقاله ای در مورد فرستنده های نور مبتنی بر گرافین منتشر نموده اند.

كیم در مصاحبه با فیز اظهار داشت: گرافین، یك ماده مهم نوظهور در شاخه ˮنانو فوتونیكˮ (nanophotonics) است. پژوهش اخیر سنسورهای نور پر سرعت مبتنی بر گرافین و مدولاتور نور را نشان داده است. این پژوهش، انتشار نور را به ابزارهای فوتونیك پرسرعت مبتنی بر گرافین اضافه می كند.

همان گونه كه پژوهشگران توضیح می دهند، گرافین چندین خصوصیت دارد كه آن را بعنوان یك فرستنده نوری مافوق سریع، به گزینه امیدواركننده ای تبدیل می كند. این خصوصیت ها شامل پایداری حرارتی بالا و ظرفیت حرارتی پایین هستند.

پژوهش های پیشین نشان داده اند كه ابزارهای مبتنی بر گرافین می توانند نور را در محدوده های مادون قرمز و مرئی منتشر كنند؛ باآنكه این چالش برای فعال كردن نوسان سریع خاموش و روشن كردن، هنوز به قوت خود باقیست.




1396/11/19
13:38:08
5.0 / 5
4353
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
گوپا