چین تعامل هوش مصنوعی با انسان را تنظیم می کند
گوپا: رگولاتور سایبری چین پیشنویس قوانینی را منتشر نمود که نظارت بر خدمات هوش مصنوعی که جهت شبیه سازی شخصیت های انسان و تعامل احساسی با کاربران تولید شده اند را مشکل تر می کند.
به گزارش گوپا به نقل از رویترز، این اقدام نشان دهنده تلاش دولت چین برای شکل دادن سریع هوش مصنوعی مخصوص مصرف کنندگان با بهره گیری از الزامات ایمنی و اخلاقی است. قوانین پیشنهادی برای تمام محصولات و سرویسهای هوش مصنوعی که برای عموم مردم چین عرضه می شوند و خاصیت های شخصیتی انسانی و سبک ارتباطات انسانی را شبیه سازی می کنند و از طرف دیگر بوسیله متن، عکس، صوت، ویدئو یا ابزارهای دیگر با کاربران بطور احساسی تعامل می کنند، اجرا خواهد شد. پیشنویس قوانین نشان دهنده رویکرد رگولاتوری است که تهیه کنندگان را وادار می کند درباره ی استفاده بیش از اندازه به کاربران هشدار دهند و هنگامی که نشانگان اعتیاد در آنها پدیدار می شود، مداخله انجام دهند. طبق این الزامات پیشنهادی تهیه کنندگان سرویس مسئولیت ایمنی را بوسیله چرخه عمر محصول و ایجاد سیستم هایی جهت بررسی الگوریتم ها، امنیت داده و محافظت از داده های خصوصی را برعهده خواهند داشت. دیگر هدف این قوانین ریسک های روانشناختی احتمالی است. تهیه کنندگان ملزم هستند وضعیت سلامتی کاربر را شناسایی و احساسات وی را ارزیابی کنند. همین طور آنها باید سطح وابستگی افراد به سرویس را نیز بسنجد. اگر مشخص شود کاربران احساسات شدیدی یا رفتار اعتیادآور دارند، تهیه کنندگان باید اقدامات موردنیاز برای دخالت را انجام دهند.
به اجمال، قوانین پیشنهادی برای تمام محصولات و سرویسهای هوش مصنوعی که برای عموم مردم چین عرضه می شوند و خاصیت های شخصیتی انسانی و سبک ارتباطات انسانی را شبیه سازی می کنند و از جانب دیگر بوسیله متن، عکس، صوت، ویدئو یا ابزارهای دیگر با کاربران به طور احساسی تعامل می کنند، اجرا خواهد شد. پیش نویس قوانین نشان دهنده رویکرد رگولاتوری است که تهیه کنندگان را وادار می کند درباره ی ی استفاده بیش از حد به کاربران هشدار دهند و هنگامی که نشانگان اعتیاد در آنها پدیدار می شود، مداخله انجام دهند.
منبع: گوپا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب