عكس روز ناسا سیاره زمین

گوپا: ناسا اخیر در حساب كاربری خود در اینستاگرام تصویری بی نظیر از سیاره زمین منتشر نموده است.

به گزارش گوپا به نقل از ایسنا، در این تصویر باشكوهی كه ناسا به تازگی منتشر نموده سیاره زمین قابل مشاهده می باشد. رنگ نارنجی كه در اطراف زمین قرار دارد و بعنوان "نور خورشید" (airglow) شناخته می شود، باعث پخش نور هایی از ۵۰ تا ۴۰۰ مایل (۸۰ تا ۶۴۳ كیلومتر) در فضای ما می گردد.
"نور خورشید" (airglow) به روشنایی كه در هنگام غروب به دلیل تابش آفتاب در جو زمین پدید می آید، اطلاق می گردد.
"نور خورشید" بعضی از فضای بالایی جو را نشان داده است و این می تواند به دانشمندان كمك نماید تا در مورد حركت ذرات در نزدیكی زمین و فضا به خصوص درباره ارتباط جو فضا و جو زمین، اطلاعاتی به دست اورند. ماهواره ها یك راه برای مطالعه این منطقه عرضه می دهند. "ماهواره جستجوگر ارتباطی یونوسفر" (Ionospheric Connection Explorer satellite) كه توسط دانشمندان آزمایشگاه علوم فضایی "دانشگاه بركلی" تولید شده و اوایل بامداد امروز( ۷ نوامبر) سوار بر موشك "پگاسوس" (Pegasus) پرتاب شد، دانشمندان را در درك فرآیندهای فیزیكی فضای نزدیك زمین، یاری خواهد نمود.
"ماهواره جستجوگر ارتباطی یونوسفر" (Ionospheric Connection Explorer satellite) یك ماهواره برنامه ریزی شده برای بررسی تغییرات بخش یونوسفر زمین است. "ماهواره جستجوگر ارتباطی یونوسفر" تعامل بین سیستم های آب و هوایی زمین و فضای هوائی را كه توسط خورشید رانده شده است و اینكه چگونه این تعامل، سبب تولید آشفتگی در اتمسفر می گردد را مورد مطالعه قرار خواهد داد.
این ماموریت بخشی از "برنامه كاوشگران"( Explorers program) ناسا است. برنامه كاوشگران نام برنامه كاوش فضایی ایالات متحده آمریكا است كه هدف آن انجام پروازهای فضایی برای شواهد مطالعاتی در زمینه فیزیك، ژئوفیزیك، هلیوفیزیك و اخترفیزیك از فضا است. از سال ۱۹۵۸ بیشتر از ۹۰ مأموریت فضایی در این برنامه انجام شده و همچنان فعال است. این برنامه با اكسپلورر ۶ شروع شده و مدیریت آن توسط ناسا و با همكاری موسسات دیگر و تعدادی از همكاران بین المللی انجام می گردد.

1397/08/17