برمبنای آخرین آمار رگولاتوری؛

۱۳۱ هزار سیمكارت مزاحم پیامكی مسدود شد، قطع ۳ هزار خط در یك ماه

۱۳۱ هزار سیمكارت مزاحم پیامكی مسدود شد، قطع ۳ هزار خط در یك ماه

گوپا: به دنبال اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند، شمار سیمكارت های شخصی مسدود شده به سبب مزاحمت پیامكی از مرز 130 هزار خط گذشت.


به گزارش گوپا به نقل از مهر، آخرین آمار ارائه شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات درباب مقابله با پیامك های مزاحم تبلیغاتی نشان داده است كه تا تاریخ ۱۳ تیرماه جاری ۱۳۱ هزار و ۲۱۴ سیمكارت شخصی به سبب مزاحمت پیامكی قطع شده است. آخرین آمار رگولاتوری مربوط به انتها اردیبهشت ماه از مسدودسازی ۱۲۶ هزار سیمكارت حكایت داشت و شواهد نشان داده است كه در هر ماه، بیشتر از ۳ هزار خط سیمكارت به سبب ارسال پیامك تبلیغاتی برای مشتركان، قطع می شود. این درحالی است كه تا دی ماه ۹۷ حدود ۶۲ هزار سیمكارت ارسال كننده پیامك های تبلیغاتی از طرف سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مسدود شده بود كه بعد از دستور رئیس جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به پیگیری این معضل در بهمن ماه، اقدام رگولاتوری برای قطع سیمكارت های شخصی مزاحم شیب تندتری پیدا كرد و الان بیشتر از ۱۳۱ هزار سیمكارت به سبب مزاحمت های ناشی از ارسال پیامك انبوه مسدود شده است. از آنجایی كه از این سیمكارت ها تنها برای ارسال پیامك انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامك كه بوسیله این سیمكارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می كنند. با وجودی كه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوسیله پروسه هوش مصنوعی (سامانه خودكار تشخیص پیامك های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشتركان و دریافت شكایات از كاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامك های تبلیغاتی ناخواسته و سیمكارت های ارسال كننده پیامك مزاحم اقدام می كند اما همچنان كاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامك های تبلیغاتی مواجهند و با وجودی كه خیلی از كاربران سرشماره های شخصی ارسال كننده پیامك را به رگولاتوری گزارش می كنند، اما همچنان این پیامك ها برای خیلی از كاربران ارسال می شود. بر اساس آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت كاربران از كاهش پیامك های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شركت كنندگان اذعان دارند كه دریافت این پیامك ها كاهش یافته اما با این وجود همچنان ۴۴.۴ درصد از مشتركان از تعداد بالای دریافت این پیامك ها ناراضی اند. مطابق با آمار رگولاتوری بیشترین اعتراضات از پیامك های تبلیغاتی مربوط به پیامك هایی است كه از سمت سیمكارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. اما ارسال پیامك از سرشماره های پیامكی در صورت اعتراض كاربران، به راحتی قابل رسیدگی است. بدین جهت مشتركان موبایل می توانند با شماره گیری كد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامك های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امكان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد كه كاربر با واردكردن شماره موبایلی كه از آن پیامك دریافت می كند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود كردن آن شماره اقدام نماید. برمبنای اعلام رگولاتوری، در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواهان قطع دریافت پیامك تبلیغاتی شده اند و این تعداد مشترك در فهرست سیاه قرار داده شده اند تا برایشان پیامك تبلیغاتی ارسال نشود. اخیرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام فهرست اسامی شركتهای متخلف ارسال كننده پیامكهای تبلیغاتی به پلیس فتا آگاهی داده است.


منبع:

1398/04/14
16:32:01
5.0 / 5
4408
تگهای خبر: خدمات , شركت , كاربران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
گوپا