از سوی بنیاد ملی نخبگان؛

طرح شهید احمدی روشن برای حل مسائل كشور اجرا می شود

طرح شهید احمدی روشن برای حل مسائل كشور اجرا می شود

به گزارش گوپا طرح شهید احمدی روشن با هدف توانمندسازی و مشاركت دانشجویان مستعد برای حل مسائل كشور به همت بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود.



به گزارش گوپا به نقل از بنیاد ملی نخبگان، حسن سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت جهت دهی فعالیت های علمی و تحقیقاتی كشور به سمت مشكلات و مسائل واقعی جامعه‌ی بومی، اظهار داشت: در این طرح اساتید خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشكلات اصلی كشور، هسته های نخبگانی مسأله محور را با مشاركت دانشجویان برگزیده تشكیل داده و به صورت علمی و تخصصی در چارچوب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها می پردازند.
سالاریه استفاده از توانمندی های دانشجویان مستعد در جهت حل مشكلات جامعه، هدایت دانشجویان مستعد برای شناسایی مسائل راهبردی كشور و ایجاد شبكه دانشجویان مستعد و خبرگان دانشگاهی و صنعتی را از مهمترین اهداف طرح شهید احمدی روشن برشمرد و افزود: اجرای این طرح سبب افزایش اعتماد دستگاه های اجرائی، مراكز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان و افزایش مهارت های اجتماعی و روحیه خودباوری دانشجویان همكار در این طرح می شود.
معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در ادامه به مزایای همكاری در این طرح اشاره نمود و تصریح كرد: دریافتی ماهیانه بیشتر از مبلغ فن یاری در دوره اجرای طرح، تجربه كار تیمی واقعی و بین رشته ای، استفاده از دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و همینطور استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظراستاد خبره، از تسهیلات و حمایت های مالی و معنوی است كه مستعدان همكار در طرح شهید احمدی روشن از آن بهره مند می شوند.
وی دریافت امتیاز فعالیت های نخبگانی بر مبنای نظر استاد خبره تا سقف ۱۰۰ امتیاز و استقرار در فضای هم افزا در كنار سایر هسته های پژوهشی را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و افزود: دانشجویان و مستعدان همكار در این طرح می توانند از تسهیلاتی مانند استفاده از شبكه آزمایشگاه های راهبردی كشور و شركت در اردوهای علمی و فرهنگی هم برخوردار شوند.
سالاریه در ادامه به پیشینه‌ی طرح شهید احمدی روشن اشاره نمود و تصریح كرد: بنیاد ملی نخبگان نخستین دوره طرح شهید احمدی روشن را با مشاركت بنیاد نخبگان استان تهران در فروردین سال ۱۳۹۶ اجرا كرد. در این دوره گوشه ای از نیازمندی های صنایع كشور در چارچوب ۱۱ مسأله عرضه شد و تعدادی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی مسئولیت راهبری حل آنها را برعهده گرفتند.
معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان كرد: در این دوره، مستعدان برگزیده جوایز تحصیلی، بنا به علاقه و رشته تحصیلی خود در یكی از موضوعات پیشنهادی ثبت نام و بعد از بررسی و تأیید توانایی های آنان در هسته علمی حل مساله مشاركت كردند. در نتیجه اجرای نخستین دوره طرح شهید احمدی روشن ۷ هسته نخبگانی منسجم تشكیل شد.
سالاریه با اشاره به اینكه دومین دوره‌ی طرح شهید احمدی روشن بهمن ماه ۱۳۹۶ اجرایی شد، افزود: در دومین دوره طرح، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی مسائل و مشكلات كشور را در رشته های علوم پایه، فنی ومهندسی، پزشكی و علوم انسانی در چارچوب ۱۴ هسته نخبگانی با مشاركت دانشجویان برگزیده تشكیل داده و به صورت علمی و تخصصی در چارچوب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آنها پرداختند. همكاران حاضر در این دوره، با شكل گیری ۱۳ هسته نخبگانی همچنان در حال ادامه فعالیت های پژوهشی خود هستند.
وی با اشاره به اینكه سومین دوره طرح شهید احمدی روشن مهرماه ۱۳۹۷ توسط بنیاد ملی نخبگان آغاز شد، افزود: با عنایت به سیاست سعه‌ی دایره‌ی نخبگانی و گستردگی تسهیلات اعطایی به مستعدان و دانشگاهیان، در این دوره طرح های پیشنهادی اساتید خبره در چارچوب ۶۳ هسته نخبگانی عرضه شد.
سالاریه تاكید كرد: تنوع بیشتر در حوزه های تحقیقاتی، افزایش قابل توجه تعداد طرح های پیشنهادی و اقبال خیلی خوب این طرح از جانب اساتید دانشگاهی و مستعدین برتر در گروه های تحصیلی مختلف، از تفاوت های سومین دوره‌ی این طرح با دوره های قبلی بود.
معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در ادامه با تاكید بر مسأله محور بودن طرح شهید احمدی روشن و تمركز بر مشكلات و مسائل واقعی كشور، خاطرنشان كرد: در نخستین فراخوان دوره سوم با شكل گیری ۵۸ هسته نخبگانی مستعدان فعالیت های پژوهشی خویش را شروع كرده اند.
وی با اشاره به لزوم توانمندسازی همكاران طرح شهید احمدی روشن، برگزاری دوره ها و كارگاه های آموزشی و مهارتی را یكی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان دانست و اشاره كرد: بنیاد نخبگان استان تهران با هدف ارتقای سطح توانمندی مستعدان برتر همكار در هسته های نخبگانی این طرح در مهارت های فردی و اجتماعی، كارگاه هایی ویژه ای همچون كارگاه نقش مذاكره در فرایند سیاست گذاری، مدل كسب و كار و هوش هیجانی را برگزار كرده است.
سالاریه اظهار داشت: همینطور با عنایت به لزوم توانمندی مستعدان در حوزه‌ی كسب وكارهای نوآورانه، كارگاه های اصول و فنون مذاكره حرفه ای، ارتباط اثربخش، خلاقیت و ایده یابی، مدیریت سرمایه و آشنایی با بازار سرمایه، مدیریت مالی برای متخصصان غیر مالی، مدیریت و برنامه ریزی پروژه، سخنرانی حرفه ای و عرضه مؤثر و مدیریت زمان و استرس با حضور مستعدان همكار در طرح شهید احمدی روشن برگزار گردید.

1398/08/15
20:31:43
5.0 / 5
4764
تگهای خبر: آزمایش , آینده , بازار , تحقیق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
گوپا