مراسم اختتامیه ماموریت اكسپدیشن63 در ایستگاه فضایی بین المللی

مراسم اختتامیه ماموریت اكسپدیشن63 در ایستگاه فضایی بین المللی

گوپا: ایستگاه فضایی بین المللی شب گذشته ویدیویی منتشر نمود كه در آن شش خدمه مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشتند.


به گزارش گوپا به نقل از ایسنا، در این ویدیو فضانوردان ماموریت های اکسپدیشن ۶۳ و ماموریت اکسدیشن ۶۴ حضور داشتند و کریس کسیدی فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و سرجی ریجیکوف فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ صحبت کردند.
طی این ویدیو کریس کسیدی ابتدا درباره زمان آمدن به این ماموریت در شش ماه گذشته صحبت کرد و اظهار داشت: زمانیکه ما آماده آمدن به ایستگاه فضایی بین المللی بودیم بیماری کرونا در زمین شیوع پیدا کرده بود و الان که زمان بازگشت ما نیز وضعیت همان گونه است. در ادامه وی از دو فضانوردی که او را در این ماموریت همراهی کردند قدرانی و تشکر کرد.
"کریس کسیدی" فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۶۳ از ناسا و "آناتولی ایوانیشین" و "ایوان وگنر" از سازمان فضایی فدرال روسیه فضانوردان این ماموریت بودند. فضانوردان این ماموریت امروز چهارشنبه در ساعت ۱۶: ۱۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳: ۴۰ به وقت تهران) سوار فضاپیمای سایوز "MS-۱۶" خواهند شد.
طی این مراسم کسیدی فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را به دست "سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) فضانورد روسی ماموریت اکسپدیشن ۶۴ سپرد.


در ادامه کریس کسیدی یک کلید را نشان داد و اظهار داشت: آنها از این کلید برای ورود به دریچه های ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می نمایند سپس آنرا به دست سرجی ریجیکوف سپرد.
ریجیکوف نیز بعد از گرفتن این کلید ابراز خوشی کرد و اظهار داشت: این کلید من را به یاد زمانی انداخت که خلبان بودم و کلید کنترل هواپیما در آسمان را به دست داشتم حال کلید کنترل این ایستگاه در فضا را به دست دارم این فوق العادست.
ریجیکوف اظهار داشت: من بسیار خوشحالم که مقرر است شش ماه آینده را در اینجا به همراه "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا سپری کنم و مقرر است آزمایشات بسیاری را در اینجا با کمک یکدیگر انجام دهیم.
ماموریت اکسپدیشن ۶۴ که ۶۴ اُمین اعزام طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین المللی است ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ انجام شد. این ماموریت شامل سه سرنشین بود که ساعت ۱: ۴۵ بامدادان به وقت منطقه زمانی شرقی و ۹: ۱۵ به وقت تهران سوار بر موشک سایوز MS-۱۷ به سمت فضا پرتاب شد. بنابر برنامه ریزی ها مقرر است این ماموریت در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ با جدا شدن موشک سایوز MS-۱۷ به اتمام برسد. در ماموریت مذکور سه فضانورد به نام های"سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) و "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند. چهار سرنشین دیگر مقرر است بعدا طی ماموریت سرنشین دار "کرو-۱" اعزام شوند.




منبع:

1399/07/30
13:19:31
5.0 / 5
1117
تگهای خبر: آزمایش , آینده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
گوپا