توسط استارت آپ بیمیتو ازكی ؛

سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه رونمایی گردید

سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه رونمایی گردید

سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه توسط استارت آپ بیمیتو ازکی رونمایی گردید.


به گزارش گوپا به نقل از مهر، این سرویس امروز در نشست خبری آنلاین با حضور مسؤلان این استارت آپ امروز رونمایی گردید. تیم لطیف رئیس هیأت مدیره «بیمیتو ازکی» در این جلسه ضمن اشاره به ادغام دو استارت آپ بیمه ای «بیمیتو» و «ازکی» از اسفندماه سال ۹۸ عنوان کرد: ایجاد شفافیت در صنعت بیمه و افزایش رضایت مردم از خرید بیمه تا دریافت خسارت خودرو مهم ترین دغدغه صنعت بیمه در کشورهای در حال توسعه است. وی با اشاره به اینکه خدمات این صنعت در خیلی از کشورها به صورت آنلاین عرضه می شود، اضافه کرد: در کشور ما ۵ درصد بازار بیمه الان آنلاین است اما در کشوری مانند انگلیس ۵۰ درصد فروش بیمه خودرویی، توسط بیمه های آنلاین انجام می شود و کاغذ بازی حذف گردیده است. البته شیوع بیماری کووید ۱۹ هم به تجارت بیمه کمک کرده و حتی در کشور ما هم بیمه مرکزی برای بیمه نامه شخص ثالث، کاغذ بیمه را نمی خواهد. لطیف درباره هدف از رونمایی از سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه اظهار داشت: فرایند دریافت خسارت بیمه پیچیده است و بنابراین خیلی از افراد دنبال آن نمی روند. اما در صورت آنلاین بودن این فرایند، خیلی از دغدغه های مردم قابل حل خواهد بود. وی اظهار داشت: هدفگذاری ما این است که در سال ۱۴۰۰ پرداخت خسارت بیمه آنلاین زیر ۲۴ ساعت صورت گیرد. حامد ولی پوری مدیرعامل «بیمیتو ازکی» ضمن اشاره به هدف راه اندازی سامانه خرید آنلاین بیمه خودرو و پرداخت خسارت آنلاین اظهار داشت: بررسی های ما نشان داده است که مردم برای خرید بیمه اطلاعات لازم را ندارند و بیزنس ما روی این دغدغه شکل گرفت. وی ضمن اشاره به نارضایتی مردم از خدمات پرداخت بیمه خودرو توضیح داد: عامل خسارت برای حدود ۳۰ درصد افرادی که بیمه خریداری می کنند، تأثیرگذار است. بررسی های ما نشان داده است که نیمی از مردم تجربه دریافت خسارت بیمه را دارند و عواملی مانند فرایند دریافت خسارت و مبلغ خسارت همچون عوامل نارضایتی مردم به حساب می آید. ولی پوری اظهار داشت: با وجود اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد پول بیمه مجدداً به افراد بازگشت داده می شود اما رضایتمندی حاصل نشده است. مدیرعامل «بیمیتو ازکی» افزود: در بررسی های ما مشخص شد که حدود ۷۰ درصد مردم از مراکز پرداخت خسارت بیمه آگاهی ندارند و ۹۰ درصد هم در مورد فرآیندهای پرداخت خسارت اطلاع ندارند. با وجود این گونه چالش ها، سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه را راه اندازی کرده ایم تا دیگر مردم احتیاج به حضور فیزیکی برای دریافت این خدمت نداشته باشند و سطح رضایتمندی آنها از این خدمات افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه در این سرویس برای ارزیابی میزان خسارت از کارشناسان بیمه مرکزی کاملاً مستقل از شرکت بیمه و دارای مجوز ارزیابی استفاده می نماییم، در مورد امنیت و پیشگیری از تقلب در این سرویس هم اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی درصد تقلب در عرضه این سرویس بسیار پایین آمده است. تصاویر همان لحظه از ماشین گرفته می شود و در همین حال یک کارشناسی مجدد از تصاویر دریافتی خواهیم داشت که برای لایه تأمین کننده بیمه گذار و شرکتهای بیمه، اطمینان ایجاد شود. ولی پوری ضمن اشاره به اینکه حتی یک مورد در فرایند ما تقلب اتفاق نیافتاده است، اظهار داشت: این سرویس در شرایط فعلی فقط برای مشتریان بیمیوتو و ازکی قابل استفاده می باشد و امکان دارد در مرحله بعدی برای کل مشتریان صنعت بیمه این سرویس را عرضه دهیم. وی با اشاره به اینکه مقدمات دریافت پروانه کارگزاری آنلاین از جانب بیمه مرکزی در حال انجام می باشد، اضافه کرد: ما مقاومتی برای دریافت پروانه نداریم و راغب هستیم که فعالیتمان به رسمیت درآید تا بتوانیم ارتباط وب سرویس را با سامانه های بیمه مرکزی دریافت نماییم. مدیرعامل «بیمیتو ازکی» در مورد قانون عدم انتقال بیمه شخص ثالث هم اظهار داشت: رویکرد صنعت بیمه با قانون عدم انتقال بیمه شخص ثالث هنوز معلوم نیست و ما همگام با ظرفیتی که در صنعت بیمه وجود دارد پیش خواهیم رفت و خدمات می دهیم. وی اظهار داشت: قیمت بیمه شخص ثالث را رگولاتوری تعیین می کند و ما نقشی در آن نداریم. سقفی برای پرداخت بیمه هم در این سرویس دیده نشده است. در این جلسه ارس اناری عضو هیئت مدیره «بیمیتو ازکی» هم ضمن اشاره به فعالیت استارت آپ بیمیتو از سال ۹۵ که با ۴ نفر شروع به کار شده است، اضافه کرد: الان یک تیم ۲۰۰ نفره در شرکت «بیمیتو ازکی» فعال است. وی با اشاره به اینکه کرونا سبب شد که ظرف یک سال گذشته خیلی از مردم به سمت دریافت خدمات آنلاین حرکت کردند، در مورد بررسی های صورت گرفته از وضعیت صنعت بیمه خودرویی اظهار داشت: بررسی ها نشان داد که از نظر تعدادی ۴ درصد کسانی که بیمه شخص ثالث دارند در سال تصادف می کنند.


منبع:

1399/12/11
15:25:52
0.0 / 5
391
تگهای خبر: آینده , بازار , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
گوپا