حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۸۸

اینفلوئنسرهای آلمانی ملزم به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی شدند

اینفلوئنسرهای آلمانی ملزم به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی شدند

به گزارش گوپا دادگاهی در آلمان با رای خود اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را موظف کرده محتوای تبلیغاتی را با برچسب در پلت فرم مشخص کنند.


به گزارش گوپا به نقل از رویترز، طبق رأی دادگاهی عالی در آلمان، اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی که از شرکت ها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می کنند باید پست های حاوی چنین محتوایی را با برچسبی خاص مشخص کنند. اینفلوئنسرها هزاران فالوئر دارند و برای تبلیغ کالاها در اینستاگرام مبالغ هنگفتی از شرکت ها دریافت می کنند. این رأی دادگاه فدرال آلمان در مورد پرونده ۳ اینفلوئنسر اینستاگرامی بود. طبق این رأی اگر اینفلوئنسری از شرکتی دستمزد نگیرد، می تواند بدون برچسب تبلیغات محصول را نشان دهد. دادگاه در مورد یک اینفلوئنسر اعلام نمود که از آنجائیکه وی برای تبلیغ یک برند مربا پول دریافت کرده باید در اینباره شفاف سازی می کرده است. اما دادگاه پرونده های یک مجری تلویزیونی و یک اینفلوئنسر دیگر که درباره یک اسباب بازی پستی منتشر نموده بودند را رد کرد. چونکه آنها پولی از شرکت تولید کننده اسباب بازی برای تبلیغ دریافت نکرده بودند. ازاین رو مجبور نبودند به پست های خود برچسب تبلیغاتی اضافه کنند. سال قبل اینستاگرام به توافقی با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) دست یافت تا با تبلیغات پنهان اینفلوئنسرها درتصاویر و ویدیوهای اینستاگرامی روبرو شود.

1400/06/20
12:07:58
5.0 / 5
780
تگهای خبر: بازار , تولید , شبكه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
گوپا