تجهیز پستچی های آمازون به عینک هوشمند
گوپا: عینک هوشمند «آمازون» با هوش مصنوعی به رانندگانش کمک می نماید تا بسته های خودرا سریع تر تحویل دهند.
به گزارش گوپا به نقل از ایسنا، شرکت آمازون(Amazon) فاش کرده است که هم اکنون روی عینک های هوشمندی کار می کند که برای رانندگان تحویل کالا طراحی شده اند و گزارش های قبلی در مورد این پروژه را تأیید می کند.
به نقل از انگجت، این شرکت اعلام نموده است که این عینک ها از قابلیت های سنسور مبتنی بر هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری برای تشخیص آن چه دوربین هایشان می بینند، استفاده می نمایند. سپس رانندگان از راه نمایشگر سربالا(HUD) در این عینک که درست در لنز آن تعبیه شده است، راهنمایی دریافت می کنند.
بنا بر اعلام آمازون، مدتی است که روی این عینک ها کار می شود و صدها راننده تحویل کالا، نسخه های اولیه آنها را برای عرضه بازخورد به شرکت، آزمایش کرده اند.
این عینک ها بعد از پارک کردن وسیله نقلیه توسط راننده، به صورت خودکار فعال می شوند. سپس بسته های مناسب برای تحویل را بر مبنای موقعیت مکانی کاربران نشان می دهند.
پستچی ها لیست بسته هایی را که باید بیرون بیاورند، روی نمایشگر HUD مشاهده می کنند و عینک حتی می تواند به آنها بگوید که آیا بسته مناسب را از میان انبوه بسته های خود بیرون می آورند یا خیر.
وقتی آنها از وسیله نقلیه خود پیاده می شوند، عینک ها ناوبری مرحله به مرحله را به آدرس تحویل نمایش می دهند و همینطور خطرات موجود در طول مسیر را به آنها نشان می دهند و همینطور به آنها در پیمایش محلهای پیچیده مانند مجتمع های آپارتمانی کمک می کنند. به عبارت ساده، این دستگاه به آنها اجازه می دهد آدرس های تحویل را پیدا کنند و بسته ها را بدون نیاز به استفاده از تلفن هایشان تحویل دهند. رانندگان حتی می توانند با این پوشیدنی، مدارک تحویل را هم ثبت کنند.
عینک آمازون با جلیقه ای جفت می شود که مجهز به یک کنترل کننده و یک دکمه اضطراری اختصاصی است که رانندگان می توانند با فشار دادن آن با خدمات اضطراری در طول مسیر خود تماس بگیرند.
این دستگاه دارای یک باتری قابل تعویض است تا استفاده در تمام طول روز را تأیید کند و در صورت نیازِ رانندگان می تواند با لنزهای طبی و انتقالی هم مجهز شود.
آمازون انتظار دارد نسخه های آینده این عینک بتوانند در صورت تحویل بسته به آدرس اشتباه، به رانندگان اطلاع دهند و بتوانند عناصر خطرناک تر، مانند وجود حیوان خانگی در حیاط را تشخیص داده و به آنها اطلاع دهند.
در رویداد سالانه ای که این شرکت در آن از این دستگاه رونمایی نمود، بریل تومی(Beryl Tomay)، معاون حمل و نقل آمازون اظهار داشت که این دستگاه نیاز به مدیریت تلفن و بسته را می کاهد و به رانندگان کمک می نماید مراقب باشند که این امر ایمنی آنها را بیشتر می کند. وی همین طور اظهار داشت که آمازون در میان آزمایش کنندگان، شاهد صرفه جویی 30 دقیقه ای در زمان برای هر بار استفاده بوده است.
این شرکت چیزی در مورد توسعه عینک های هوشمند برای مصرف کنندگان نگفته است، اما گزارش قبلی پایگاه The Information حاکی از آنست که این شرکت همینطور روی مدلی برای عموم مردم کار می کند که مقرر است در اواخر سال ۲۰۲۶ یا اوایل ۲۰۲۷ ارائه شود.
پستچی ها فهرست بسته هایی را که باید بیرون بیاورند، روی نمایشگر HUD مشاهده می کنند و عینک حتی می تواند به آنها بگوید که آیا بسته مناسب را از میان انبوه بسته های خود بیرون می آورند یا خیر. عینک آمازون با جلیقه ای جفت می شود که مجهز به یک کنترل کننده و یک دکمه اضطراری اختصاصی است که رانندگان می توانند با فشار دادن آن با خدمات اضطراری در طول مسیر خود تماس بگیرند.
منبع: goopa.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب