عرضه عینک های مجهز به هوش مصنوعی گوگل در سال ۲۰۲۶

عرضه عینک های مجهز به هوش مصنوعی گوگل در سال ۲۰۲۶

به گزارش گوپا، شرکت واربی پارکر (Warby Parker) تاریخ عرضه عینک های هوش مصنوعی تولید شده با همکاری گوگل را اعلام کرد؛ اقدامی مهم در امتداد ورود به دنیای عینک های افزوده و مجهز به هوش مصنوعی. این نخستین بار است که هر دو شرکت بطور رسمی به زمان بندی عرضه متعهد شده اند و سال ۲۰۲۶ را به عنوان سال معرفی نخستین دستگاه تعیین کردند.


به گزارش گوپا به نقل از ایسنا، این همکاری برای اولین بار اوایل سال جاری عرضه شد، اما تاکنون هیچ یک از شرکتها زمان دقیق ورود عینک ها به بازار را تأیید نکرده بودند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که رقابت در عرصه کامپیوتر های پوشیدنی شدت گرفته است.
متا توسعه هدست های حقیقت ترکیبی کوئست (Quest) و عینک های هوشمند ری-بن (Ray-Ban) را تسریع کرده است، در حالیکه اپل هدست ویژن پرو (Vision Pro) را معرفی کرده و جایگاه خویش را در عرصه کامپیوتر های فضایی لوکس تثبیت کرده است.
گوگل که بعد از کنار گذاشتن پروژه Glass حدود یک دهه از بازار عینک های هوشمند تجاری فاصله گرفته بود، حالا با تأکید بر ادغام هوش مصنوعی، تلاش می کند ورود موفقی به این بازار داشته باشد.
واربی پارکر هم هدف خویش را ساخت عینکی اعلام نموده که افراد واقعاً بخواهند تمام روز از آن استفاده نمایند. این برند دستگاه آتی خویش را «سبک و مجهز به هوش مصنوعی» توصیف کرده، اما جزئیاتی در رابطه با قیمت، عمر باتری یا نحوه عرضه عرضه نکرده است.
گوگل اعلام نموده که این طرح شامل دو دسته عینک نسل جدید است:
عینک های هوش مصنوعی: به عنوان دستیارهای هوشمند بدون صفحه عمل می کنند و مجهز به بلندگو، میکروفون و دوربین هستند.
عینک های نمایشگر: شامل نمایشگر درون عدسی برای دسترسی خصوصی به اطلاعاتی مانند مسیریابی، ترجمه و دیگر اطلاعات در لحظه.

عینک هوش مصنوعی روزمره

هسته این پلت فرم مدل هوش مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل است که از راه اکوسیستم Android XR یکپارچه شده است. شرکتها می گویند این امکان را فراهم می آورد که عینک ها بتوانند ببینند، بشنوند، زمینه را درک کنند و به شکل طبیعی پاسخ دهند.
هدف، پر کردن فاصله بین هدست های حجیم و پوشیدنی های عمومی و عرضه دستیار هوش مصنوعی است که در زندگی روزمره قابل استفاده باشد. گوگل تأکید کرده که شرکای این پروژه به اندازه قدرت محاسباتی، روی سبک بودن و راحتی عینک تمرکز دارند.
این اقدام همینطور نشان دهنده جاه طلبی گسترده تر گوگل برای بازپس گیری جایگاه خود در صنعتی است که رقبایش سریع پیشرفت کرده اند.
متا، به عنوان مثال، سرمایه گذاری زیادی برای افزایش قابلیت های عینک های ری -بن خود انجام داده است، در حالیکه ویژن پرو اپل دروازه ای برای تجربه های کامپیوتر فضایی لوکس باز کرده است. با این وجود، رویکرد گوگل مسیر میانه ای را دنبال می کند: ساخت عینک های هوشمند با هوش بالا بدون حجم زیاد، سختی استفاده یا دیده شدن واضح که معمولاً همراه هدست های XR است.
اگر برنامه عرضه در سال ۲۰۲۶ مطابق برنامه پیش رود، این می تواند جدی ترین بازگشت گوگل به بازار حقیقت افزوده برای مصرف کنندگان باشد.
بطور خلاصه، این برند دستگاه آینده خویش را سبک و مجهز به هوش مصنوعی توصیف کرده، اما جزئیاتی در ارتباط با قیمت، عمر باتری یا نحوه عرضه عرضه نکرده است. اگر برنامه عرضه در سال ۲۰۲۶ طبق برنامه پیش رود، این می تواند جدی ترین برگشت گوگل به بازار حقیقت افزوده برای مصرف کنندگان باشد.


منبع:

1404/09/19
09:06:27
5.0 / 5
11
تگهای خبر: آینده , بازار , دستگاه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

گوپا