درك بهتر اختلال وسواس فكری-عملی با كمك ربات

درك بهتر اختلال وسواس فكری-عملی با كمك ربات

به گزارش گوپا پژوهشگران ˮدانشگاه هرتفوردشرˮ (University of Hertfordshire) انگلیس در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه رباتی شده اند كه می تواند به آنها در درك بهتر ˮاختلال وسواس فكری-عملیˮ (OCD) كمك نماید.


به گزارش گوپا به نقل از ایسنا، پژوهشگران به تازگی رباتی طراحی نموده اند كه از رفتار افرادی كه دارای اختلال وسواس فكری (OCD) هستند، تقلید می كند و می تواند به پژوهشگران در درك آنچه سبب ایجاد این اختلال می شود، كمك نماید و حتی نحوه درمان این بیماری را هم بهبود ببخشد.
اختلال وسواس فكری یا عملی، یك اختلال اضطرابی مزمن است كه با اشتغال ذهنی مفرط در مورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همینطور كمال طلبی همراه می باشد تا حدی كه به از دست دادن انعطاف پذیری، صراحت و كارایی می انجامد.
در اختلال وسواس فكری- عملی افكار وسواس گونه و اضطراب آور و ترس با وسواس های عملی همراه می شود. این وسواس های عملی كارهایی وسواس گونه هستند كه شخص برای كوشش در راه كاهش وسواس های فكری خود انجام می دهد. این كردارها تكراری و كلیشه ای و تا اندازه ای غیرارادی هستند.
اختلال وسواسی-فكری شامل نگرانی وسواسی است كه افراد را وادار به انجام كارهایی مانند شستشوی مكرر دست می كند. افرادی كه گرفتار این اختلال هستند اگر این كارها را انجام ندهند، عصبی خواهند شد.
حال پژوهشگران انگلیسی رباتی را كه بتواند به آنها در درك بهتر این بیماری كمك نماید، توسعه داده اند و اظهار كرده اند ربات مذكور با تقلید كارهای افراد مبتلا به این بیماری می تواند بینش آنها را درباره مواردی كه سبب ایجاد این بیماری می شود، افزایش دهد؛ اگر اینگونه باشد، می توان به توسعه داروهای درمانی موثرتر هم امیدوار بود.



1398/12/12
19:37:15
5.0 / 5
3418
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
گوپا